Jak zbytečně neutrácet v obchodech?

Nákupní košíky den co den plníte po okraj a většinou o tom tolik nepřemýšlíte. V obchodech podléháte slevám a momentálnímu pocitu. Domácnost nadmíru zásobujete a zbytečně vyhazujete, podléháte trendu přehnané spotřeby. Jak s tím zatočit?
Náš národ je příznačný tím, že se dá zlákat prodejními akcemi a často nakupuje nad poměry. Dá se konstatovat, že Češi jsou v nákupech skvělí partneři obchodu, citlivě reagují na prodejní akce, letákové nabídky a snadno podlehnou slevám v prodejně.
nákup rodiny

Plné vozíky

U nás je stále velká masa lidí, která pravidelně směřuje k pokladně s plným nákupním vozíkem. Obchodní společnosti tomu psychologicky pomáhají tím, že vozíky jsou objemově velké, což způsobuje mnohým kupujícím trapný pocit jít k pokladnímu prostoru se skromným nákupem.

Nákupy bez rozmyslu

Chování našich kupujících se podle odborníků za desetiletí velmi nezměnilo – stále přicházíme do prodejny bez přesného přehledu o tom, co potřebujeme. Zatímco za socialismu jsme byli schopni stát v dlouhých řadách na jižanské ovoce, maso, drogerii a nakupovalo se, kolik se dalo pro celou rodinu, dnes se v té dostupné záplavě zboží chováme impulzivně a většinou bez toho, abychom si na lístek zapsali, co skutečně chceme.

Bohatší národy jsou střídmější

V mnoha státech vyspělé Evropy navzdory nepoměrně vyšším příjmům lidé nakupují cíleně, tedy většinou jen to, co na svůj rodinný provoz skutečně potřebují. Rezervy v rozumných nákupech stále mají lidé v, reformních 'evropských státech, tedy takových, které prodělaly jiný, nedostatkový režim.

Dvojí kvalita?

Rozvířila se i téma dvojí kvality zboží, které vyrábějí některé renomované potravinářské firmy pro různé oblasti. Čeští zástupci se s tím snaží na půdě EU bojovat, ale zatím bez vyšších výsledků.
oddělení obchodu

Obchodníci to vědí

Marketing a prodejní procesy, které u nás rozvinuly zejména nadnárodní řetězce, pomohly i v postupu domácího obchodu. Problémem jsou některé přešlapy v nedodržování kvality. V tom se správně formuje i chování kupujících, kteří na to začínají reagovat.