Nejčastější závady výfuků

Koroze

Koroze je nepřítel výfukové soustavy číslo jedna. Výfuk je totiž jednou z nejvíce namáhaných součástí na vozidle, co se týče vlivu koroze . Na rozdíl od karosérie a podvozku, které jsou zatíženy pouze povětrnostními vlivy, je výfuk zátěži podroben neustále. A i když se snažíte sebelépe jej zabezpečit před korozí zvenčí nejrůznějšími nátěry, problém vzniká především uvnitř. Výfukové zplodiny jsou nesmírně agresivní, jsou to slabé kyseliny, jejichž působení napomáhá i voda, která se při spalování paliva uvolňuje. Vlhké a kyselé prostředí je pro výfuky pohromou, nejvíce trpí zážehové (benzínové) motory. Při spalování nafty tolik škodlivin nevzniká. Největším problémem jsou jízdy na krátkou vzdálenost se studeným startem, tehdy se nestačí dostatečně voda z výfuku odpařit, usazuje se uvnitř a koná své dílo zkázy.
výfuk vozu.jpg

Netěsnosti

Vznikají buď korozí, anebo poškozením mechanickým, především úderem od štěrku, písku a drobných kaménků. Každá netěsnost znamená v první řadě zvýšení hlučnosti, což je velmi nepříjemné nejen pro posádku uvnitř vozu, ale i pro její bezprostřední okolí. Výfuková soustava je zároveň zdrojem nebezpečných jedovatých spalin a každá netěsnost může znamenat i ohrožení zdraví a života cestujících v kabině.
výfukové trubice.jpg

Konec životnosti katalyzátoru

Katalyzátor má na starosti dokonale spalovat zplodiny a tím pádem redukovat emise. Jestliže životnost zařízení končí, hrozí majiteli vozidla, že neprojde další technickou kontrolou.

Filtr pevných částic u naftových motorů

Ten může být zanesený, či dokonce ucpaný. Příčinou může být provozování vozidla v nepříliš optimálním režimu, což jsou hlavně příliš časté starty a krátké jízdy po městě. Diesely se obecně doporučují pro vyšší kilometrové nájezdy.
dým za autem.jpg

Tlumiče

Tlumiče výfukové soustavy jsou jeho důležitou součástí, a pokud se uvolní, omezí se tím jeho funkce a zároveň se zvýší hlučnost.

Nejčastější závady výfuků
3.5 (70%)2